2016/09/21

Lista mailingowa jako sposób komunikacji z Czytelnikami

Jak zbudować listę mailingową?

Lista e-maili przyda nam się, kiedy będziemy chcieli wysłać informację o konkursie czy ważnym wydarzeniu związanym z blogiem. Newsletter warto posiadać, bo jest on swojego rodzaju formą komunikacji z Czytelnikami. Pamiętaj, że dobry newsletter to coś więcej, niż tylko tekst. Ważna jest również oprawa graficzna. Zebranie listy e-maili do Czytelników nie jest wcale takie proste, ale jest kilka sposobów, które mogą to ułatwić.

Uwaga - nigdy nie sprzedawaj listy mailingowej żadnej firmie, bo jeśli Czytelnik się o tym dowie, to Cię znienawidzi.

Zapisz się do subskrypcji

To jeden ze sposobów na zebranie listy e-maili do newslettera. U nas funkcjonuje i subskrypcja i newsletter osobno. Subskrypcja to e-mailowe informacje o nowym poście na blogu, które są automatycznie wysyłane do osób, które zostawiły i aktywowały swój adres. Newsletter wysyłam ręcznie i jest on okazjonalny - kiedy chcemy powiadomić Czytelnika o czymś ważnym, a jest szansa że nie zobaczy wpisu w mediach społecznościowych.


Konkursy

To chyba najprostszy sposób na zebranie e-maili do newslettera. Oczywiście wiąże się to z pewnym ryzykiem - większość osób mogła być tylko zainteresowana konkursem, a wcale nie jest zainteresowana blogiem. Niemniej jednak warto wysłać do takiej grupy newsletter, bo w 75% te osoby zostaną na dłużej. 

Akcje specjalne

Możesz też pomyśleć nad akcją specjalną, czyli coś co skusi Czytelników do zapisania się do newslettera. Może to być rabat na ebook, który wydasz niedługo lub dodatkowe zdjęcia z eventu, na którym byłaś. Nie powiem Ci co to ma być, tutaj liczy się Twoja kreatywność.


Gdzie zbierać e-maile, czyli platforma do wysyłki newslettera

A jak już jesteśmy przy newsletterze to chciałabym, żebyście w komentarzach napisali czy posiadacie newsletter i z jakiego narzędzia korzystacie? Ja ze swojej strony polecam Mailchimp. To darmowy (do pewnej liczby e-maili) program, który jest bardzo prosty i przejrzysty. W Mailchimpie możesz wgrać listę e-maili, masz szablony newsletterów (ich tworzenie jest takie proste!) i raporty, które pokazują Ci kto otworzył newsletter, w jaki link kliknął itd. 

My z Mailchimpa korzystamy od początku, ale zawodowo korzystałam również z Freshmail i ten akurat nie przypadał mi do gustu, chociaż szablony newsletterów były naprawdę ciekawe. 

13 komentarzy:

  1. Nawet nie pomyślałam sobie żeby założyć listę e-mail

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A widzisz, a potem jakiś konkurs i jak chcesz zdobyć głosy? :D Pomyśl, pomyśl to bardzo przydatna rzecz :)

      Usuń
  2. Ja nie mam takiej listy. Ale pomyślę nad tą opcją.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię posty z tej serii i z góry za nie Ci dziękuję Dominiko ! Fachowe i naprawdę bardzo pomocne dla każdego bloggera - pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci Kochana! 12 października mamy obronę, a potem zabieramy się za ebook :)

      Usuń
  4. Jak na razie nie posiadam. Wstrzymuje mnie cała procedura rejestracji newslettera w GIODO.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej,
      my mamy zarejestrowany, a właściwie zgłoszony newsletter do GIODO. Nie było żadnych problemów, a cały proces trwa kilka minut ;) Po rejestracji możesz już zbierać adresy e-mail, a nadanie numeru trwa rok.

      Usuń
  5. To dla mnie duże wyzwanie! Dziękuję za cenne rady!

    OdpowiedzUsuń
  6. Też planuję za jakiś czas uruchomić newsletter, bo to dobry sposób na regularny kontakt z czytelnikami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Już od dawna się za to zabieram :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie znoszę mailingu, dlatego sama w życiu na coś takiego się nie zdobędę ;).

    OdpowiedzUsuń
  9. Lista Mailingowa to złoto !! To trzeba wydobyć :) My korzystamy z Mailchimpa. Ostatnio wpadliśmy na takie narzędzie https://www.mailerlite.com/ ale jeszcze z niego nie korzystaliśmy więc nie możemy się wypowiedzieć

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za Twój komentarz! Zachęcamy do przejrzenia starszych postów. W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu.

Instagram @dpblogpl