2012/10/20

Dieta zgodna z grupą krwi - grupa 0

Od dawna przymierzam się do stosowania ,,diety'' zgodnej  z moją grupą krwi-A.

Nie chcę schudnąć na diecie, tylko zniwelować moje częste bóle brzucha, które do końca nie wiadomo skąd wynikają. Ostatnio stwierdziłam, że zapewne przyczyną tego jest jedzenie składników, które są szkodliwe dla mojego organizmu.

grupa krwi 0

Mimo iż jem dużo warzyw, czasem zdarza mi się zjeść coś nie zdrowego, chociaż wiem, że później będę tego żałować...

Sporo czytałam na temat tej diety (są książki ogólne- z poradami na temat wszystkich grup krwi jak i również takie, gdzie opisane są składniki dobre i złe dla danej grupy krwi. W książce można znaleźć również przepisy z zastosowaniem dobrych dla nas składników. Oczywiście można też wymyślić coś samemu wiedząc co nam nie zaszkodzi).

Książki które możemy znaleźć to m.in.:

  • J.Peter Adamo- Encyklopedia zdrowia jedz zgodnie z grupą krwi
  • Catherine Whitney, Peter Adamo- Gotuj zgodnie ze swoją grupą krwi
  • Dorota Augustyniak-Madejska- Zdrowie masz we krwi!Jak żyć w zgodzie z grupą krwi
  • Peter D'Adamo- Jedz zgodnie ze swoją grupą krwi. Dla kobiet w ciąży
Literatury na naszym rynku jest sporo, także na pewno znajdziecie coś w pobliskiej księgarni.



Powyższą notką chciałabym otworzyć serię notek na temat ww diety. Co kilka dni będzie pojawiać się lista produktów,a także przykładowe przepisy z ich zastosowaniem.

Wszystkie składniki podzielone zostały na kategorie: 

  • wysoce wskazane 
  • neutralne
  • niewskazane

Grupa 0:

MIĘSO I DRÓB

WYSOCE WSKAZANE: baranina, cielęcina, dziczyzna, jagnięcina, serca, wątroba, wołowina
NEUTRALNE: bażant, indyk, kaczka, królik, kurczak, kuropatwa
NIEWSKAZANE: bekon, gęś, szynka, wieprzowina

OWOCE MORZA I RYBY

WYSOCE WSKAZANE: dorsz, halibut, łosoś, makrela, morszczuk, okoń, pstrąg, sardynki, sieja, sola, szczupak, śledź, tuńczyk
NEUTRALNE: flądra, homar, kalmar, karp, kraby, krewetki, małże, mule, ostrygi, raki, rekin, slimaki, węgorz
NIEWSKAZANE: kawior, łosoś wędzony, ośmiornica, sum, śledzie marynowane

NABIAŁ I JAJA

WYSOCE WSKAZANE: gee (masło klarowane)
NEUTRALNE: jogurt naturalny, masło, ser feta, ser kozi, ser owczy, ser mozzarella, ser tofu, mleko sojowe
NIEWSKAZANE: kefir, lody, maślanka, mleko krowie, ser biały, ser brie, camembert, cheddar, edamski, ementaler, gouda, parmezan, ricotta, szwajcarski, wiejski, serwatka, śmietana

OLEJE I TŁUSZCZE

WYSOCE WSKAZANE: olej lniany, olej z orzechów włoskich, oliwa z oliwek, olej z pestek dyni
NEUTRALNE: olej sezamowy, olej z wątroby dorsza, olej słonecznikowy
NIEWSKAZANE: olej kukurydziany, olej krokoszowy, olej z orzeszków ziemnych


ORZECHY I PESTKI

WYSOCE WSKAZANE: pestki dyni, orzechy włoskie, siemię lniane
NEUTRALNE: nasiona pinii, migdały, kasztany, orzechy laskowe, sezam, słonecznik
NIEWSKAZANE: mak, kokos, orzech brazylijski, orzeszki nerkowca, pistacje, orzeszki ziemne


FASOLE I ROŚLINY STRĄCZKOWE

WYSOCE WSKAZANE: fasola aduki, fasola, azuki, fasola pinto, groch „czarne oczko”
NEUTRALNE: bób, ciecierzyca, fasola biała, fasola czarna, fasola czerwona, fasolka szparagowa, groch zielony, soja
NIEWSKAZANE: fasola kindey, soczewica czerwona, soczewica zielona


ZBOŻA – ZIARNA PIECZYWO – MAKARON

NEUTRALNE: amarant, gryka, jęczmień, orkisz, ryż, żyto, proso
NIEWSKAZANE: owies, pszenica, otręby, kukurydza, kuskus, kiełki pszenicy, mąka pszeniczna, z otrębów, pieczywo i makarony ze zbóż


WARZYWA

WYSOCE WSKAZANE: boćwina, brokuły, cebula, cebula czerwona, chrzan, cykoria, czerwona papryka, czosnek, dynia, jarmuż, kalarepa, kapusta włoska, pietruszka, por, rzepa, rzeżucha, sałata rzymska, szpinak,
NEUTRALNE: buraki, cukinia, groch cukrowy, kapusta pekińska, kiełki fasolki mung, kiełki rzodkiewki, koper, marchew, ogórki, oliwki zielone, papryka: zielona i żółta, pędy bambusa, pomidory, radicchio, rzodkiewka, seler, sałata lodowa, szparagi, tofu
NIEWSKAZANE: awokado, bakłażan, brukselka, grzyby shiitake, kalafior, kapusta biała i czerwona, kiełki lucerny, kukurydza, pieczarki, szczaw, ziemniaki białe i czerwone


OWOCE

WYSOCE WSKAZANE: figi, morwa, śliwki
NEUTRALNE: agrest, ananas, arbuz, banany, borówki, brzoskwinie, czereśnie, cytryny, daktyle, granaty, grejpfrut, gruszki, jabłka, kiwi, limonka, maliny, mango, morele, nektarynki, oliwki zielone,
papaja,porzeczki czarne i czerwone, rodzynki, winogrona czerwone i zielone, wiśnie, żurawina
NIEWSKAZANE: jeżyny, mandarynki, melony, oliwki czarne, pomarańcze, rabarbar, truskawki


PRZYPRAWY

WYSOCE WSKAZANE: algi, curry, glony morskie, imbir, kozieradka
NEUTRALNE: kurkuma, morszczyn, pieprz cayenne, pietruszka, wodorosty agar, anyżek, bazylia, cząber, estragon, goździki, kardamon, kminek, kolendra, koper, liść laurowy, majeranek, miso, miód, oregano, papryka, pieprz czerwony, rozmaryn, słód jęczmienny, sos sojowy, sól, syrop klonowy, szafran, szczypiorek, tamari, trybula ogrodowa, tymianek, ziele angielskie, żelatyna
NIEWSKAZANE: cynamon, gałka muszkatołowa, kapary, ocet: jabłkowy, spirytusowy i winny, pieprz biały i czarny, wanilia


INNE PRZYPRAWY

NEUTRALNE: dżemy i galaretki z zalecanych owoców, majonez, dressing o niskiej zawartości tłuszczu, mus jabłkowy, musztarda, sos Worcester, cukier, melasa
NIEWSKAZANE: ketchup, marynaty kwaśne i słodkie

UŻYWKI

NEUTRALNE: czekolada, piwo, wino białe i czerwone
NIEWSKAZANE: coca-cola, czarna herbata, kawa z kofeiną i bezkofeinowa, mocne napoje alkoholowe, likiery, napoje gazowana

6 komentarzy:

  1. Nigdy nie słyszałam o takiej diecie.
    Niestety nie mam zielonego pojęcia jaką mam grupę krwi :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Grupę krwi możesz sprawdzić robiąc morfologię;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety to nieprawda. Żeby poznać grupę krwi, trzeba zrobić badanie na "grupę krwi". W wynikach zwykłej morfologii nikt grupy krwi nie podaje...

      Usuń
    2. Witam:)
      całkiem możliwe, takie badanie robiłam przy okazji morfologii, ale czy to sama morfologia, czy coś dodatkowego to niestety nie pamiętam:)

      Usuń
  3. Nigdy nie słyszałam o tej diecie.
    Czy ona jest zdrowa???!
    jestem ciekawa czego nie mogę jesć.Mam grupe krwi AB.
    Kasiuleq

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest zdrowa:) a dokładniej na zdrowie.
      Przepraszam,że dopiero teraz odpisuję, ale nie widziałam Twojego komentarza:/
      podsyłam link: http://www.gronkowiec.org/dieta-zgodna-z-grupa-krwi-AB.html

      ja stosuję tą dietę z małymi wyjątkami- jem pomidory, których nie powinnam.

      Usuń

Dziękujemy za Twój komentarz! Zachęcamy do przejrzenia starszych postów. W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu: kontakt@dpblog.pl

Instagram @dpblogpl