2011/06/30

Typy skóry - cz.3 skóra normalna

Właścicielki skóry normalnej są według mnie najszczęśliwszymi osobami na świecie, ponieważ pielęgnacja tego typu skóry jest chyba najłatwiejsza.


Większość osób w okresie dojrzewania ma skórę tłustą.
Skóra normalna charakteryzuje się sprężystością. W przypadku tego typu skóry nie ma mowy o ,, świeceniu się'', ponieważ skóra nie wydziela nadmiaru sebum (czego bardzo zazdroszczę posiadaczkom cery normalnej!) porów właściwie też nie widać.
Cera normalna nie jest cerą cienką, dzięki temu nie są widoczne naczynka krwionośne.

Jedynym błędem jaki popełniają właścicielki skóry normalnej jest brak pielęgnacji. Błędnym jest myślenie, że skoro macie idealną cerę to nie musicie jej właściwie odżywiać. Warto jest używać kosmetyków przeznaczonych do cery normalnej, dzięki czemu opóźnicie proces starzenia się skóry.

Warto używać codziennie żelu do mycia twarzy, mleczka do demakijażu(bądź innej formy demakijażu), toniku bezalkoholowego, a także kremu pod oczy. Od czasu do czasu nie zaszkodzi również maseczka. To Wam wystarczy:)

Maseczki domowej roboty:

- Maseczka z marchwi i twarożku
łyżkę utartej marchwi zmieszać z jednym żółtkiem, łyżeczką twarożku oraz dodać kilkanaście kropli witaminy A. Dobrze wymieszaną masę nałożyć na twarz, szyję i dekolt. Zdjąć maseczkę po ok.20 min.oplukać skórę zimną wodą i przetrzeć tonikiem.

- Maseczka owocowa
miazgę z takich owoców jak maliny, truskawki, morele, brzoskwinie nałożyć na twarz. Po 15 min. zmyć letnią wodą.

- Maseczka wygładzająca
łyżkę zmielonych płatków owsianych, 2 łyżeczki rozgrzanego miodu, jedno żółtko dokładnie wymieszać, masę nałożyć na twarz, szyje, dekolt. Zmyć letnią, a następnie zimną wodą.

W skrócie plusy cery normalnej:
- nie świeci się
- jest sprężysta
- nie ma widocznych naczynek krwionośnych

Ah zazdroszczę Wam dziewczyny takiego typu skóry! kto się może pochwalić cerą normalną, uważaną przez wielu idealną?;)

Zdjęcia pochodzą z internetu:)

7 komentarzy:

  1. Bardzo fajny blog,będę obserwować ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny blog,
    przydatny post

    XOXO K&M

    http://www.fashion-ache.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja niestety jest naczyńkowa a skóra zimą jest purpurowa :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za Twój komentarz! Zachęcamy do przejrzenia starszych postów. W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy do kontaktu: kontakt@dpblog.pl

Instagram @dpblogpl